Jízda na mrtvém koni

2 komentáře

Rozdíly mezi primitivním hospodářským myšlením našich předků a dnešním způsobem uvažování expertů ovlivněným moderními náhledy na ekonomiku lze stěží porovnat lépe než pomocí mrtvého koně. Přísloví Indiánů z kmene Dakotů říká: „Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni!“

Nicméně v profesionálním životě často prosazujeme jiné strategie, podle kterých se v takovéto situaci pokoušíme jednat:

* obstaráme si větší bič
* vyměníme jezdce
* říkáme: „Vždyť ten kůň vždycky jezdil.“
* založíme pracovní skupinu pro analýzu koně.
* navštívíme jiná místa, abychom se podívali, jak se tam jezdí na mrtvých koních
* zvýšíme standard kvality pro jízdu na mrtvém koni.
* vytvoříme task force pro oživení mrtvého koně
* založíme výcvikový kurz, abychom se naučili lépe jezdit na mrtvých koních
* vypracujeme srovnávací přehledy různě mrtvých koní
* upravíme kritéria, podle kterých se určuje, zda je kůň mrtvý
* zaplatíme externí specialisty, aby jezdili na mrtvém koni
* zapřáhneme několik mrtvých koní k sobe, aby se jim společně lépe táhlo.
* prohlásíme, že žádný kůň nemůže být natolik mrtvý, aby se na něm ještě nedalo jezdit
* uvolníme dodatečné prostředky na zvýšení výkonu mrtvého koně
* vypracujeme studii, abychom zjistili, zda pro tento problém existují levnější poradci
* zakoupíme něco, po čem bude mrtvý kůň běžet rychleji
* rozjedeme reklamní kampaň, že náš kůň je „lépe, rychleji a levněji“ mrtvý
* založíme kroužek kvality, abychom našli uplatnění pro mrtvé koně
* zřídíme nákladové středisko pro mrtvé koně
* nasedneme na svého starého slabého osla a zamaskujeme ho mrtvým koněm
* nařídíme přesčasy a nosíme mrtvého koně sami
* restrukturalizujeme stáj
* zdvojnásobíme příděly krmení
* prohlásíme, ze mrtvý kůň byl už od samého počátku naším cílem
* povýšíme jezdce
* budeme zapírat, že jsme kdy nějakého koně vůbec měli
* sedneme si a budeme čekat, až se kůň sám zvedne

Celé je to legrační, absurdní a pravdivé.

Nojo, když ale ten mrtvý kůň nebyl vůbec levný...

(Našel jsem to v komentářích ke článku V Adobe jsou líní a motto Googlu je nesmysl, tvrdí Steve Jobs popisujícím výpady Jobse krátce po uvedení iPadu. Samozřejmě, že text po Internetu koluje už dlouho (jako všechno), ale když jsem si to dneska objevil pro sebe, tak se klidně podělím.)

2 komentáře:

  1. je vidět, že Houba má dokonale zmapovanou firemní strukrutu jak se vypořídat s kvaziproblémem :)
    Výborně jsem se zasmál, toto musí obveselit i Šefču. Kdyby tady byly ty hodnotící hvězdičky, tak dám plný počet!!!
    Vojta

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych tam ještě přidal: Zavedeme systém řízení kvality mrtvého koně podle normy ISO 9001:2008. Ať žijí blbci. Vidíš houbo, že to jde.
    Šefča

    OdpovědětVymazat

UWAGA! Pro odeslání komentáře zmáčkni to MODRÉ tlačítko vlevo.pan Lebka

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.