Zákaznický servis ve střední Evropě

7 komentářů
Ještě jsem nepsala blogový post z restauračního zařízení, ale všechno je jednou poprvé, že.

Sedím sama v jedné nejmenované restauraci v Praze na Lhotce, a v posledních dvaceti minutách jsem zažila následující události:

1) Volal soused, že jim teče do bytu a Míra má okamžitě přijít to vyřešit (mysli vyčistit odtoky vody ze střechy, které čistí každého půl roku). OK, Míra vystartoval. Domů je to tak dvacet minut cesty, takže i kdyby byl super rychlý, bylo mi jasné, že dříve, než za 45 minut to zpět nedá.

2) Upozornila jsem obsluhu, aby počkali s jídlem, jelikož manžel se vrátí až za dlouho. Číšník odešel s tím, že rozumí, nicméně po chvilce přišel s tím, že jídlo je již nandané. (?) Řekla jsem tedy, že ho jíst nebudeme.

3) Přišla nabroušená servírka a nesla naše pokrmy, bavila se u toho s naším číšníkem. Bavili se mezi sebou o nás nahlas, že to jíst nebudem, ona něco v tom smyslu že už to nese a co s tím jako má dělat. Pak přišla za mnou. To už jsem pochopila, že asi není úplně ok, řekla jsem jenom, že si jídlo sníme potom. Paní protočila panenky že teda jako (zase) neví, co s tim má dělat. Situace graduje. Do děje vstupuje nová postava označující se jako "Manažerka restaurace" - ta se mne až mateřsky ptá, jestli si nechci jídlo sníst aspoň já, že je to škoda. Zkouší to po dobrém. Opět vysvětluji situaci, manžel musel narychlo odejít a vrátí se nejdřív za třičtvrtě hodiny a já sama jíst nebudu. No ale pak vám to budeme muset přihřát. No, budete, říkám si, a co mám asi dělat, sníst dvě velký jídla a vesele odkráčet domů s pocitem dobře investované pětistovky? O čem se tady bavíme?

4) Přemýšlím, jak by ta situace asi probíhala v USA. Jistě, chápeme... A budete jídlo potom ještě chtít? Uvaříme Vám nové, nedělejte si starosti. Dáte si zatím něco jiného? Sním o normálním zákaznickém servisu.

5) Zatímco vytahuji z dlouhé chvíle počítač a sleduji videa na Intellectual dark website, na kterou upozornil poslední Reflex, u stolečku hned vedle mne začíná být rušno, přichází rusky mluvící zákaznice. Objednává si Prosecco. Opět k ní přichází "manažerka" podniku - je toto nějaká její oblíbená sekce? Velmi dlouze jí něco vysvětluje a protože se rozhovor odehrává asi půl metru ode mne, i přesto, že nechci - fakt ne - slyším, že je to o tom, že zákaznice bude muset zaplatit 150 Kč za to, že si někdo ze skupinky, kterou měla na starosti, donesl vlastní dortík. Dobře? Evidentně se jí to nelíbí, ale manažerka vysvětluje, že kam by přišli, že by si k nim lidi nosili vlastní dortíky, a oni by pak nic neprodali, že cena za jídlo je zde za slušné ceny a počítá se s tím, že lidé v restauraci jedí jídlo, které jim zde připravili. Jídlo by si chtěli pak nosit i další lidé, bylo by to jako řetězová reakce. Vytřeštím oči a přemýšlím, jestli toto není celé nějaký omyl a nejsem v nějaké chráněné dílně nebo na natáčení nějakého absurdního dramatu.

Co je špatně s našim myšlením, že si zasloužíme takové jednání na místech, kam chodíme odpočívat?

7 komentářů:

  1. To zní pěkně brutálně. Doufám, že jste nechali velké dýžko.

    Já si občas zajdu for fun počíst na Přiznání servírek a číšníků na fb. Teda ze začátku je to fun, ale po chvíli pročítání člověk získá pocit, že návštěva restauračního zařízení je něco jako návštěva sadomaso salonu...

    OdpovědětVymazat
  2. Ale mohl bych tam zajít s tím, že mám v kapse korbáčik a jeslti si ho můžu sníst, že jsem slyšel, že si tu nějaká ruska snědla svůj vlastní dortík

    OdpovědětVymazat
  3. No ona se ta stránka taky nedávno přejmenovala na "přiznání zmrdů", že...

    :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jinak potom už to bylo ok, takže dýžko jsme nakonec nechali. Obsluha tam evidentně funguje jen ve standardních situacích, které nevyžadují invenci. Jakmile se něco stane jinak, zacyklí se jako panáčci v Settlerech při přetížení systému :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nedávno jsem byl v jedné vinotéce/vinárně. Chodím tam rád posedět. Ale až teď jsem si všiml, že když si tam člověk koupí celou flašku (sklo) a nekupuje rozlévané víno (stáčené), tak jim zaplatí +50Kč za to, že si ho tam vypije.
    To mi přijde dost mimo. To bych pak po nich měl chtít slevu, když si to rozlévané víno vezmu do petky a vypiji doma, že jim tam nešpiním sklo a nezabírám místo...

    OdpovědětVymazat
  6. jakože když si koupíš stáčené víno a piješ si ho tam, tak 50Kč neplatíš?

    OdpovědětVymazat
  7. ano. Jen, kdyz si koupis vino ve skle a budes ho tam pit. Bral bych to, kdyby to vino ve skle prodavali za nakupku. Ale to jiste nedelaji.

    OdpovědětVymazat

UWAGA! Pro odeslání komentáře zmáčkni to MODRÉ tlačítko vlevo.pan Lebka