Týden v díře!

5 komentářů
Do díry! Na týden!

Jsem v Díře do pátku do dopoledne.
Díra - Den druhý
   možná se nehodí začínat až druhým dnem. Ale ve dni číslo jedna jsem moc akční nebyl. Vlastně to probíhalo jako první díl trpaslíka. Přijel jsem a vytuhl jsem.
   Dnes jsem časně ráno vstal (v půl desáté) a vyrazil na mega výlet do Hořic. Kde jsem zjistil, že místní rozhledna Chlum je otevřená pouze o víkendech a svátcích. Nakoupil jsem si něco málo a zašel navštívit pivovar.
   Prostředí opravdu hezké - kamen míchaný se dřevem.
Mají tam 3 druhy piv (10, 12, 14) a tankové Krušky. 10 je ale, tu jsem si dal jen jednu. Ovšem 12 je chuťově opravdu dobrá. Nebo to možná bylo způsobeno tím, že slunce opravdu pražilo. No prostě ve mne zmizela rychleji než dávky u našich spoluobčanů.
Jen jsem nepochopil, proč mají v logu u tohoto piva Orboshe v rytířské zbroji.

14tka - speciálek se prodává v dětských verzích (0,33l).
 Ale zase je k ní hra "Ádovka". zdarma.

Domaluj si knírka na lahev.

Cestou domů jsem u školy ještě viděl tuto sochu. Moc nevím, jak si toto umělecké dílo vysvětlovat. Jedině, že by se někdo nechal inspirovat Rakouskem a panem Fritzlem

Jinak jsem na procházku šel jako řádný manuál ... V špinavých kraťasách od bílé barvy, takže pít pivko z lahví mi tak nějak sedlo.

Díra - Den třetí
   Včera jsem vařil. Skoro to vypadá stejně jako oběd v Albrechticích. Jen k tomu chybí ten mega schnitzel.

Díra - Den čtvrtý
Dnes jsem v Ádově městě. Mají tu všude HK (to byla taková malá demoverze z mobilu toho, o čem dnes budu psát)

Den třetí jsem dost zanedbal, ale nějak jsem se nedokázal vykopat z:
Ale dost již složitých a nevyluštitelných hádanek...

Ráno jsem z Hořic busem vyrazil do Hradce Králové. V Hradci po chvíli potkáte vinotéku černých. Ale v Hradci jsem snad jediného nepoktal, zatímco v Hořicích je jich dost.
Ale nebyl čas, dle denního rozkazu bylo co dělat.

Jakmile přijedete do Hradce, tak všude vidíte HKčka.

Nejdříve jsem zamířil do akvária. Pro mne fakt mazec. Uznávám, že pro rodinu vstupné asi trochu dražší. Hned za vstupem je místnost, která je plná lebek ryb. Jedna fakt vypadala jak vetřelec. Další zas měla takové ty malé zuby a v dalších řadách měla lidské zuby. Docela scary.
   Poté se jde kouknout na akvárko vrchem. Člověk stojí na lávce a je tam pekelné dusno a teplo. Naštěstí jsem nebyl nakalen, jinak bych asi nakrmil rybičky. Pod lávkou plavou různé rybičky, rybky až mega ryby. Prohlídka pokračuje dolů - pod akvárko. Tam je obří tubus a rybky je vidět zespoda.
Už tam není takové dusno, horko je tam stále. Paní tam vyprávěla, kolik je tam vody, jak je tubus tlustý, a že zkresluje (metrová ryba vypadá jako by měla si 60cm). Já si zapamatoval pár věcí:
-  Ryba vidí přes sklo ven (dříve se hodně řešilo, zda ryby vidí ven) a samozřejmě ji zajímá, co se děje, ale udrží pozornost 15 max. 20 vteřin (prostě takový Filip J. Fry). Zkoušel jsem to a fakt to funguje- dejte hlavu k avkárku a pár ryb připlave. A pozorují Vás těma velkýma očima. Pokud to dáte (15 vteřin je náročné vydržet), tak odplavají.
- Ryba má paměť asi 11 dní (paní říkala něco mezi 8 a 17 dny (takže ryba má větší paměť než Scopek)), takže si pamatuje tento čas, že třeba žába ji chtěla sežrat a pak to zapomene a ... nechá se sežrat.
- mají tam rybu co vyskočí přes metr do výšky a vždy chytí obět - malého ptáka, žábu, opiciv (OPICI?!).
    Díky tvaru tubusu, to dělá zajímavé optické jevy. Být tam zhulený, tak to je asi výlet do vesmíru (možná by tam někdo viděl i Flasha Gordona). Dále už jsou jen suvenýry a patro, kde běží video ve smyčce (takové  informativně  výchovné). Tam jsou malé akvárka, kde mají i rejnoky. Zajímavé je je pozorovat. Jsou snad línější než já. A vypadají povrchem jako povlečení na deku.
Možná Vám z akvárka chybí fotky. Ale za fotografování chtěli 20Kč, což je jedno pivo. Tak sorry jako.

Když cestou po městě potkáváte samé HKčka, tak by bylo neslušné (možná by se hodilo říci až neurvalé) nezajít do místních vyhlášených sprch.
No nebyly to jen sprchy, ale celé lázně. Ceny jsou tam opravdu dobré. Nejdříve si Vás označí čipem (vývoj nezastavíš - dříve se dostávaly hvězdy). Krom klasických věcí jako 50m bazén, výřivka, vodopád, tobogán je tam i parní sauna.
Sauna je sama o sobě docela hezky udělaná. Je z takových těch malodlaždiček a sedátka jsou dost dlouhá, že se tam člověk natáhne.
Poprvé, když jsem tam přišel, tak nebylo vidět na krok (strašně moc páry a horko).
Podruhé to bylo jakési o ničem. Fakt se více zapotíte při placení po vydatném večírku. Ale pak tam došel nějaký týpek, namočil si plavky ledovou vodou a přiložil na výčnělek ve zdi. Během dvou minut tam začalo proudit tolik páry, že během chvilky nebylo nic vidět a ze sauny se stal prostor pro největší borce... Nic pro amatéry, žabičky a pulce... Proto jsem tam vydržel asi dvě minuty. Tento cheat jsem také poté zkusil, ale ne tak přísně. Takže pokud si v parní sauně, chcete přitopit a je tam divný výčnělek ze zdi, tak už máte cheat.

Tímto bych dnešní den nejraději uzavřel. Protože poté následovalo jen samé utrpení.

V HK mají tři pivovary. Jeden má otevíračku jen o vkendu. Další dva raději nemají ani vlastní výčep. To jsem ale zjistil, až poté, co jsem je prošel.

Cestou po městě jsem potkal několik zajímavostí:

Tento most bylo určitě nutné postavit. Sice se to dá obejít po pěti metrech, ale HK ma další most.

Když už fakt máte sakra žízeň po bazénu a sauně, pivovary zavřené a narazíte na totok. Nějak jsem nepochopil, zda je tedy k pronájmu a nebo nově otevřena... Nešel jsem tam.

Pak jsem ovšem zapadl do nějaké knajpy ve sklepních prostorách. Výčepní pohodář. Měl docela výběr piv (základem byl Březňák), ale pak různe místní speciálky.

Objednal jsem si tedy něco z místního pivovaru.

Dorazil týpek v kšiltovce v 3l (nebo 5l - nevím, jaký má objem) zavařovačkou. Bez nějakých keců a nebo trapného čepování do krýglů a přelevání (jak už to bohužel bývá zvykem), mu to začal čepovat.

Chvíli jsem s vrchním kecal, proč zrovna tyto piva. Prý jezdí každé ochutnávat na různé akce, než ho začne brát.
Mít hitem se stalo pivo Hobit z pivovaru z Vrchlabí.  Pivo správně hořké, ale z nádechem citronu. Vrchní ho prezentoval, že je prý ze zeleného ječmene a... zarazil jsem ho. Moc mluvil a netočil. To, že má v logu medvěda a bydlím v Díře, to s ničím nesouvisí.

Lidově umění ze záchodů. Tak nějak jsem si říkal, že by to mohl být dobrý pro Martyho Frk.

V Hořicích po příjezdu (cestou do Díry) jsem potkal tajemný nápis (opět). Tak jsem si dal jedno od cesty.

Na čtvrtek mi Jeník doporučil cestu do Miletína. Ale aby to férové, tak dělám hlasování
a) Scopek vyrazí do Miletína
b) Scopek vypije v Díře zásoby vína, které nakoupil a bude si tam hovnit
c) Scopek bude kontrolovat faktury a ceníky do práce

O víkend mne čeká Neďouří pokračování. V tomto složení a objemu.

Díra - Den pátý
 V Miletíne funguje posezení v pivovaru jen přes léto. Tak jsem tento plán zrušil. Tak to vypadá, že strávím další den v díře a vypiji víno, které jsem včera koupil. A aby to neznělo alkoholicky, tak si pusťte tuto písničku a znovu si přečtěte dnešní plán.

Som vařil. Měl jsem opravdu narvany den.

Ted jsem si skocil na jedno tocene do Horic.

A poslední fotka. Večerní romantika s vínem u ohně.
Hlavně si všimnete sušáku vzadu, který hyzdí fotku, ale zase jak bylo ve Stopařův průvodce, mějte svůj ručník u sebe.

Zítra už jen den VÚ (Velkého Úchyla, nebo možná velkého úklidu) a abfahrt.